Direktlänk till inlägg 18 juni 2012

Ringt ring och ringt!

Av Ronja - 18 juni 2012 22:08

Jaha idag är det måndag och vad har jag gjort idag? Jo först var vi till pappa en sväng och jag tänkte att jag skulle trimma gräset men sen så fick jag inte till det med tråden osv så då sket det sig.Så vi var kvar där ett tag jag och pappa gick igenom papper och räkningar och företag och försäkringar som jag skulle ringa och prata med. Måste säga att det är sjuk han var sjukskriven första gången i slutet på februari och har fortfarande inte fått någon ersättning för det.Sen började barnen bli så gnälliga så vi åkte hem.


Kom hem och la L på en gång sen började jag ringa länsförsäkringar, banken och massa andra saker. Finns inget värre än telefon köer tror jag hade något på 260 till försäkringskassan, men JA underbar!Eller inte.Men fick i alla fall bra bemötande på länsförsäkringar men banken var dessvärre otrevligare får man leta efter men sen fick jag i alla fall tag på hans riktiga bakman, så löste vi det istället eftersom dom var hur otrevliga som helst dom jag pratade med..Hatar verkligen när myndigeter är otrevliga utan anledning och tycker inte att hans bankman ska be om ursäkt för deras bemötande, då hon är hur tbrevlig som helst.. Men men noh med det, sen så ringde dom upp från LF och hon hade kollat upp saker som hon inte ens jobbade med :) Underbar människa som tar sig tid tycker jag.


Sen kom barnens farmor och hennes sambo hit eftersom dom inte har varit i vårat nya vackra hus :)Och hälsade på sina barnbarn som hon hade saknat :) Så vi drack kaffe och fikade lite och gick husesyn, sedan gick dom till lekparken mend W en sväng, så jag började laga mat och plocka lite så när dom kom tillbaka skulle dom åka hem och vi åt ungsfalukorv och makaroner *men jag hade hellre velat ha potats då jag älskar potatis* :) men vet att W äter bättre om det är makaroner så det fick bli så :) Nu ska jag snart gå och nanna kudden men ha det bra alla där ute :)


God natt! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja - 6 juli 2012 13:42

Ja då var jag här igen.. Har varken hittat lusten eller orken att skriva, skulle egentligen vilja skriva ut hur mycket som helst, men det fungerar inte riktigt så eftersom att det finns aldeles för många som ska skvallra om allt..   Har även sa...

Av Ronja - 27 juni 2012 21:06

Ja idag har det inte hänt så mycket varken med disken som står på bänken eller tvätten som ska hängas..Har vart ner till farfar då T skulle tanka traktorn  och har inte gjort speciellt  mycket där mest setat och glott...   Sen var vi in till sal...

Av Ronja - 26 juni 2012 20:59

Hejsan! Har inte orkat skriva något på några dagar då jag själv inte mått på topp om man säger så...Känns som att motgångar bara blir fler och fler medans dom lyckliga stunderna försvinner iväg någon annan stans =/ Det har hållt på så länge nu, men...

Av Ronja - 23 juni 2012 12:07

Jaha igår var det midsommar, hade ganska trevlig men åkte hem vid nio vet ärligt talat inte vad eller vad jag inte ska skriva finns mycket jag vill ha ut just nu.Ja vi kom i alla fall hem och la barnen sen fick jag ett samtal som gjorde att jag inte ...

Av Ronja - 20 juni 2012 22:07

Hejsan mina läsare :) Idag har vi varit in tall sala och fixat lite och handlat lite kläder till barnen och sedan handlade jag även lite till mig, vart ett par jeans short, linne och brun utan sol till benen då sommaren verkar ha tagit semester så ...

Presentation


Här kan ni läsa lite mig och mitt liv.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards